اگر با اختلال مسخ شخصیت دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به دنبال راه هایی برای غلبه بر آن باشید. در حالی که هیچ راه حل سریع یا درمان جادویی وجود ندارد، چندین درمان طبیعی وجود دارد که ممکن است به کاهش علائم و بهبود سلامت کلی شما کمک کند. در اینجا 38 نکته وجود دارد که ممکن است مفید باشد:

    1. ذهن‌آگاهی را تمرین کنید: تکنیک‌های ذهن‌آگاهی می‌توانند به شما کمک کنند تا از افکار، احساسات و احساسات فیزیکی خود آگاه‌تر شوید. این افزایش خودآگاهی می‌تواند به شما در درک و مدیریت بهتر علائم کمک کند.
    2. درگیر فعالیت بدنی باشید: ورزش می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند، که محرک های رایج برای مسخ شخصیت هستند. فعالیتی را که از آن لذت می برید پیدا کنید و آن را به بخشی منظم از روال خود تبدیل کنید.
    3. ارتباط با طبیعت: گذراندن زمان در طبیعت می‌تواند به شما کمک کند بیشتر احساس زمین و ارتباط با بدن و محیط اطراف خود داشته باشید. سعی کنید برای پیاده روی یا گذراندن وقت به پارک یا باغ بروید.
    4. تکنیک‌های آرام‌سازی را تمرین کنید: تکنیک‌هایی مانند تنفس عمیق، آرام‌سازی پیشرونده عضلانی، و تجسم می‌تواند به آرامش ذهن و بدن شما کمک کند.
    5. خواب کافی داشته باشید: کمبود خواب می‌تواند علائم مسخ شخصیت را تشدید کند. 7 تا 8 ساعت خواب در شب را هدف قرار دهید و یک روال خواب ثابت ایجاد کنید.
    6. رژیم غذایی متعادل داشته باشید: یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی می‌تواند به بهبود خلق و خو و سلامت کلی شما کمک کند.
    7. از مواد مخدر و الکل اجتناب کنید: مصرف مواد می‌تواند علائم مسخ شخصیت را بدتر کند. از مواد مخدر و الکل خودداری کنید یا حداقل مصرف خود را به سطوح متوسط ​​محدود کنید.
    8. به دنبال حمایت اجتماعی باشید: برقراری ارتباط با دوستان، خانواده یا یک گروه پشتیبانی می‌تواند به شما کمک کند کمتر احساس انزوا و حمایت بیشتری کنید.
    9. روزنامه نویسی کنید: نوشتن افکار و احساسات می‌تواند به شما در پردازش و درک تجربیاتتان کمک کند.
    10. قدردانی را تمرین کنید: تمرکز بر چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید می‌تواند به تغییر دیدگاه و بهبود خلق و خوی شما کمک کند.
    11. درگیر فعالیت‌های خلاقانه باشید: فعالیت‌هایی مانند هنر، موسیقی یا نوشتن می‌توانند به شما در بیان و پردازش احساساتتان کمک کنند.

خلاقیت و نوآوری

    1. آروماتراپی را امتحان کنید: نشان داده شده است که برخی از روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس و ترنج اثر آرام‌بخشی بر ذهن و بدن دارند.
    2. ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت کنید: کمبود برخی مواد مغذی می‌تواند علائم مسخ شخصیت را بدتر کند. مصرف مولتی ویتامین یا مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی را در نظر بگیرید.
    3. طب سوزنی را امتحان کنید: این تکنیک طب سنتی چینی شامل قرار دادن سوزن های کوچک در نقاط خاصی از بدن برای ارتقاء بهبود و تعادل است.

ارتقا

    1. یوگا را تمرین کنید: یوگا حرکات فیزیکی را با تکنیک‌های ذهن آگاهی و تنفس ترکیب می‌کند که می‌تواند به کاهش علائم مسخ شخصیت کمک کند.
    2. مدیتیشن را امتحان کنید: مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند توجه خود را متمرکز کنید و از افکار و احساسات خود آگاه تر شوید.
    3. درگیر لمس فیزیکی باشید: لمس فیزیکی می‌تواند به شما کمک کند بیشتر احساس روی زمین بودن و اتصال به بدن خود کنید. برای در آغوش گرفتن، دست گرفتن یا ماساژ دادن تلاش کنید.
    4. بیرون بروید: گذراندن زمان در طبیعت می‌تواند به شما کمک کند تا با محیط اطراف خود ارتباط بیشتری داشته باشید و خلق و خوی خود را بهبود بخشد.
    5. یک برنامه تمرکز حواس را امتحان کنید: برنامه های زیادی در دسترس هستند که میتوانند شما را در تمرینات تمرکز حواس راهنمایی کنند و به شما در پیگیری پیشرفت خود کمک کنند.
    6. شفقت به خود را تمرین کنید: با خود مهربان و فهمیده باشید، درست مانند یک دوست صمیمی.
    7. به دنبال کمک حرفه ای باشید: اگر علائم شما شدید یا مداوم است، از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

mental health-سلامت روانی

  1. یک عقب نشینی ذهن آگاهی را امتحان کنید: یک عقب نشینی می‌تواند یک محیط حمایتی را فراهم کند که در آن می‌توانید روی تمرین تمرکز حواس خود تمرکز کنید و با دیگرانی که درک می کنند در حال عبور از آن هستید ارتباط برقرار کنید.
  2. درگیر فعالیت‌هایی باشید که به شما شادی می‌دهد: انجام کارهایی که برای شما شادی می‌آورد می‌تواند به بهبود خلق و خو و بهزیستی کلی شما کمک کند.
  3. یک تکنیک یکپارچه سازی حسی را امتحان کنید: این شامل استفاده از حواس شما برای بازگرداندن شما به لحظه حال و بهبود ارتباط شما با بدنتان است.
  4. بخشش را تمرین کنید: نگه داشتن کینه می‌تواند علائم مسخ شخصیت را تشدید کند. بخشش و رها کردن احساسات منفی را تمرین کنید.
  5. به اندازه کافی نور خورشید دریافت کنید: نور طبیعی می‌تواند به بهبود خلق و خو و سلامت کلی شما کمک کند. در طول روز زمانی را بیرون از خانه بگذرانید یا از جعبه نور درمانی استفاده کنید.
  6. یک تمرین تمرکز حواس را امتحان کنید: تمرینات زیادی به صورت آنلاین موجود است که می‌تواند به شما در تمرین ذهن آگاهی و بهبود علائم کمک کند.
  7. به دنبال حمایت از یک درمانگر باشید: یک درمانگر می‌تواند فضای امن و حمایتی را برای کشف تجربیات شما فراهم کند.استراتژی های مقابله ای را توسعه دهید.
  8. مراقبت از خود را تمرین کنید: با استراحت کافی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و شرکت در فعالیت هایی که باعث شادی شما می شود، به نیازهای جسمی و عاطفی خود رسیدگی کنید.
  9. یک فعالیت خلاقانه را امتحان کنید: درگیر شدن در یک فعالیت خلاقانه مانند نقاشی، طراحی، یا نوشتن می‌تواند به شما در بیان و پردازش احساساتتان کمک کند.
  10. به دنبال پشتیبانی از سمت یک گروه پشتیبانی باشید: برقراری ارتباط با دیگرانی که درک می‌کنند چه چیزی در حال گذراندن شما هستند، می‌تواند حس جامعه و حمایت را ایجاد کند.
  11. تکنیک تمرکز حواس را امتحان کنید: تکنیک‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند در زندگی روزمره خود هوشیارتر شوید.
  12. استراحت کافی داشته باشید: ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید تا به بهبود سلامت و تندرستی کلی شما کمک کند.
  13. درگیر فعالیت‌هایی باشید که شما را به چالش می‌کشد: انجام فعالیت‌هایی که شما را به چالش می‌کشد می‌تواند به بهبود خلق و خو و احساس موفقیت شما کمک کند.
  14. قدردانی را تمرین کنید: تمرکز بر چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید می‌تواند به تغییر دیدگاه و بهبود خلق و خوی شما کمک کند.
  15. یک برنامه تمرکز حواس را امتحان کنید: برنامه های زیادی در دسترس هستند که میتوانند شما را در تمرینات تمرکز حواس راهنمایی کنند و به شما در پیگیری پیشرفت خود کمک کنند.
  16. به دنبال کمک حرفه ای باشید: اگر علائم شما شدید یا مداوم است، از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

در نتیجه، در حالی که هیچ راه حل سریع یا درمان جادویی برای اختلال مسخ شخصیت وجود ندارد، درمان های طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌تواند به کاهش علائم و بهبود سلامت کلی شما کمک کند. با گنجاندن این نکات در برنامه روزانه خود، ممکن است دریابید که با محیط اطرافتان مرتبط تر و در آرامش هستید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...